Küsimus:
Millal on casting võimalik?
Binoj Antony
2012-05-02 17:36:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kas casting on võimalik, kui mõni lossis osalenud ruut on rünnaku all, või on see probleem ainult siis, kui kuninga poolt läbi viidud väljakud on rünnaku all ja mitte need, mida vanker läbi liigutab?

+1, kuna see on uute mängijate seas väga levinud viga.
Olen oma vastust värskendanud. Loodan, et see on nüüd selgem! Terviseks!
Seitse vastused:
#1
+74
Philip Seyfi
2012-05-02 17:45:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jah, saate, kui kuningas ei läbi rünnatud väljakut ega pääse sinna.

FIDE male seadustest:

  1. Õigus lossile on kaotatud:
    • kui kuningas on juba liikunud või
    • juba liikunud vankriga.
  2. Valamist takistatakse ajutiselt:
    • kui rünnatakse väljaku, millel kuningas seisab, väljakut, mille ta peab ületama, või ruutu, mille ta peab hõivama ühe või mitme vastase nupu abil või
    • kui kuninga ja torni vahel on mõni tükk, millega tuleb heita.
  3. ol>
See oli huvitav, teie vastus muutus EI-st JAH-ks!
Peaksime küsima Viktor Korchnoi käest!
Tony Ennise nalja selgitamiseks mängis Kortšnoi 1974. aastal Karpovit kandidaatide finaalis Fischeri vaidlustamise õiguse eest. Keskmäng, Korchnoi astub vahekohtunik O'Kelly de Galway juurde ja küsib, kas ta saab lossi, kui tema vankrit rünnatakse. O'Kelly vaatab teda jahmunult, kuid vastab jah. "Seda polnud kunagi varem tulnud," kehitas Viktor õlgu.
Kas see tähendab, et liikumatu kuninga ja vankri (valada) vahel ei tohiks olla ühtegi tükki (mis tahes värvi)?
Mind üllatas Korchnoi lugu, kuid [selle Lõuna-Florida _Sun-Sentinel_] artikli järgi (https://www.sun-sentinel.com/news/fl-xpm-1995-07-16-9507110283-story .html), lugu ilmub Kortšnoi mälestusteraamatus _Makk on minu elu_.
#2
+42
James Tomasino
2012-05-02 17:52:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jah, kui vanker on ohus, võite ikkagi lossida. Ähvardatud ruutude reegel kehtib ainult ruutude kohta, kust kuningas möödub (kaasa arvatud alg- ja lõppasend).

Näiteks näiteks valge linnusekvaniidi korral ähvardab a1 või b1 ei takista lossi toimumist.

Mõelge põhjendusele, et kuningas ei saa vaos olla, isegi ajutiselt valamise ajal, kuid vankril pole sellist piirangut.
#3
+24
David Spencer
2012-07-19 01:44:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Üks tore näide sellest on selles mängus, kus Feueri nimeline mängija kasutab ära võimalust kuninganna surnuks lüüa, samal ajal kui b1 rünnatakse, et mängida ilusat kombinatsiooni.

  [FEN ""] [üritus "Belgia meistrivõistlused"] [sait "Liege BEL"] [kuupäev "1934"] [EventDate "?"] [voor "?"] [tulemus "1-0"] [valge "Otto Feuer"] [must "Alberic O'Kelly de Galway"] [ECO "C73"] [WhiteElo "?"] [BlackElo "?"] [PlyCount "25"] 1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3. Bb5 a6 4.Ba4 d6 5.Bxc6 + bxc6 6.d4 f6 7.Nc3Rb8 8.Qd3 Ne7 9.Be3 Rxb2 10.dxe5 fxe5 11.Nxe5 dxe5 12.Qxd8 + Kxd8 13.OO-O + 1-0  
#4
+20
Tom Au
2012-05-02 18:38:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Reeglid on, et kuningas ei saa sisse tšekki, läbi tšeki ega sisse tšekki minna. See kehtib kuninga väljaku, pluss kahe paremale või vasakule ruudu kohta.

Lossimine on lubatud, kui vanker on rünnaku all (vankri väljakul). Kuninganna poolel hõlmaks see ka rüütli väljakut. Kuid mitte kuningaküljel, sest kuningas oleks sisse tšeki. Samuti ei saa ta lossi pidada, kui piiskopi või kuninganna väljak on rünnaku all.

#5
+6
Rauan Sagit
2013-12-01 18:02:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Võite lossida, kui kõik need tingimused kehtivad:

  1. Kuningas ja Vanker pole seni ühtegi käiku teinud. >

  2. Kuningas pole vaos.

  3. Kuningas ei lähe kastmise ajal üle ohustatud väljakust.

  4. Kuningas ei mahu ähvardatud väljakule.

3. tingimus võib vajada selgitamist. Näiteks on teil valged tükid ja soovite lossi kingside. Seejärel kasutate castinguks oma Ke1 ja Rh1. Oletame, et tingimused 1 ja 2 on täidetud. Järgmisena ei tohiks ruudut g1 ohustada, et täita tingimus 4. Lõpuks möödub kuningas ruudust f1 teel g1. Seega ei tohiks ruudu f1 ohtu tingimus 3 tõeks jääda!

#6
+1
Rewan Demontay
2019-09-15 07:03:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Siin on minu tehtud probleem, mis näitab, kuidas vanker saab rünnatud väljakute kaudu liikuda. Ruudud a1 ja b1 on maksimaalselt ära kasutatud. Kui see oleks tahvlil, tekitaks see vähestele inimestele defekti, mis on selle väikese harjutuse täpne mõte!

  [Pealkiri "Mate kahe liigutusega"] [FEN "8/8 / 8/8 / pppbbp1r / nr2pppB / q2n2Pp / R3K2k w Q - 0 1 "]  
#7
+1
d4zed
2020-01-16 16:52:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Arvestataval tingimusel on rohkem. Kuningas ja Rook peavad olema samas auastmes, vastasel juhul oleks võimalik Pam-Krabbe loss. Pam-Krabbe loss on põhimõtteliselt vertikaalne loss, kus kuningas lossi tõstaks etturiga . See pole enam lubatud.



See küsimus ja vastus tõlgiti automaatselt inglise keelest.Algne sisu on saadaval stackexchange-is, mida täname cc by-sa 3.0-litsentsi eest, mille all seda levitatakse.
Loading...